08 November 2007

Кредитланд и Пощенска Банка ?... прочети преди да се хванеш на хорото!

Става дума за това как не само държавните институции в България могат да те направят на луд...

Нека започна с предисторията на събитията.

През Декември 2006, с жена ми сключихме договор за закупуване на зелено на апартамент във Велико Търново. Внесохме авансово 30% от сумата и се договорихме със строителите след като е завършен грубия строеж и има валиден акт 14 да изтеглим кредит от банка и да покрием остатъка по сделката.

До това лято всичко вървеше по мед и масло. Наближи време да се завършва грубия строеж и съответно ние решехме да се задействаме за намиране на подходяща банка със сносна оферта за кредит. И тук аз направих първата генерална грешка. Намерих сайта moitepari.bg и реших да ползвам безплатните услуги на консултантите от Кредитланд...

Срещнахме се с хората, нещата се задвижиха. Проблеми с доказване на достатъчно високи доходи нямахме и съответно етапа с първоначалното одобрение на кредита мина без проблеми.

Последва период на затишие от около месец и половина , два , в който чакахме издаването на акт 14 за завършен груб строеж на обекта. Между временно извадихме останалите удостоверения, нужни от наша страна - за липса на данъчни задължения, за семейно положение и т.н. ... няма да се спирам подробно на тях. Удоволствието ни струваше грубо около 2x30лв. за удостоверенията за липса на данъчни задължения + 10лв. за семейното положение...

Към края на Септември навлязохме във финалния етап ... Строителите осигуриха достатъчно документи, скици и т.н. за да се изпрати експерт от банката, който да направи пазарна оценка на имота. Такса - 80 лв. дадохме копия от всичката документация на банката , направих и още един комплект копия(около 3-4 лв.) и ги изпратих на майка ми в Търново, за да ги има под ръка когато заведе експерта на оглед. Предупредиха ме изрично да не изпращам никакви оригинали защото мога и да не ги видя после и точно така се получи. Въпреки, че документацията беше дадена в клона в София, оценителя на ПБ в Търново се оказа, че не разполага с нея и с изрично обещание да ги върне , взема голяма част от документите от майка ми. Оценката е готова след около седмица и майка ми се обажда на "експерта" с молба да и се върнат документите , на което той този път отговаря, че е забравил да направи копия и сътветно е вече невъзможно да ги върне ...

Дойде момента за последните нужни документи и финализирането на кредита - т.е. от тук започна същинското ходене по мъките. Данъчната оценка на имота беше готова и остана да се извадят от строителите удостоверения за липса на тежести върху земята и апартамента(УВТ) за преиод от 10 години назад. За земята бяха извадени 2 удостоверения(50+50лв.), тъй като УПИ-та , върху които е построена кооперацията са 2. И тук строителите се изправят пред поредната бюрократична бариера в държавата ни. Оказва се, че в Агенцията по вписвания , от където издават тези бележки имат налична информация за периода назад само до 2005 година ... Преди това земята е била общинска собственост и информация можело да се намери само в архивите на общината, но те нямало как да го направят ... Как точно се стига до там общината и Агеницията по вписвания да си разменят информация и да направят удостоверението важащо за 10 години назад , както непреклонно банката настоява, няма да обяснявам . Вади се и УВТ за апартамента в груб строеж (още 50лв.) и всички тези документи се предоставят на банката за правно становище и финално потвърждение на отпускането на кредита.

Минават още 2 седмици и ни се съобщава, че всичко е ок. Уговаряме дата и час при нотариус в ВТ. Пускаме молба за отпуски и чакаме кредитния консултант от Кредитланд да ни съобщи кога да отидем и да подпишем договора в банката...

Два дни преди тази дата той се обажда по телефона и ми съобщава, че е изпратил договора по имейл , да му хвърлим едно око дали не са сбъркали нещо в имената ни и адресите и да се готвим да го подписваме в петък - 26.10.2007 ...

До този момент разчитам безрезервно на човека от Кредитланд. Нали все пак съм му казал какъв кредит искам, как искам да го изплащам (и то няколко пъти), т.е. разчитам на него да избегне евентуални грешки на този етап- нали това му е работата и съм го наел точно за това. Казвам си също , сега съм зает с работа , ще хвърля едно око на договора вечерта преди да отидем да го подпишам. Отваря го жена ми в съответната вечер и какво да види - Вместо нашето желание изплащането да става с намаляващи вноски в договора са записани равни такива(разликата в цялата сума изплатена по кредита набъбва с 4-5000 лева) !!! Шок ! прекалено е късно вечерта да се обаждам и да псувам кредитния консултант ... ще му звънна утре сутрин преди 9 , когато е уговорената среща в клона на "Цар Освободител" за подписването на договора.

Звъня му сутринта, по-успокоен и неговия съвет е да искаме да ни поправят договора. Ми ок... дано да стане! Влизаме при експерта по жилищно кредитиране от ПБ. Здрависваме се и с жена ми се споглеждаме леко смутени. Насреща ни стои човек от типа - "здрависвам се тъй , все едно ръката ми е умряла риба" Сядаме и съобщаваме, че условията за изплащане в договора ни са объркани...

Експ : Ох , ами сега трябва да го върна и ще го оправим.

Питаме кога ще е готов ревизирания вариант за да дойдем да го подпишем?

Експ: Значи , днес сме петък , събота неделя не се работи ... понеделник , вторник евентуално в сряда.

Всичко добре , но ние имаме пуснати отпуски от вторник и в сряда сутринта трябва да сме при нотариуса да правим полица ?

Експ: Ами съжалявам но това е положението.

Доста ядосани и след няколко минутно обмисляне и обсъждане подписваме договора, както е сбъркан с уговорката след месец - два, да подадем молба за промяна на платежния план и да си получим това, което бяхме заявили като първоначално желание при кредитния консултант от Кредитланд.

Следващият етап от ходенето по мъките. Трябва да се съобщи в клона във ВТ за датата и часа резервирани при нотариуса и те сътоветно да предупредят адвоката си , който да изготви и документите по полицата... Питаме експерта от банката , кой трябва да свърши това нещо. Казва ни се обадете се на човека от Кредитланд - това е негово задължение. Звъня му, и той ми заявява ... абе нали каза, че твоите строители там вече са правили няколко договора с ПБ , обади им се и ги прати да предупредят. Отговарям : Ами виж сега , пич , хората си имат достатъчно работа , и експерта в банката каза, че ти си този , който трябва да свърши тази работа, тъй , че що не се заемеш? Казва ок ... и ми звъни след 3 часа с думите : Абе Марто, от 3 часа се опитвам да се свържа с клона във ВТ, но никой не отговаря... нямаш ли някой, който можеш да пратиш там на място. Още по-вбесен му казвам , ок ... и звъня на кума си. Пращам му сканиран договора с банката на имейл , и той успява да отиде с него в търновския кон към 16:10 ... Звъни ми от там и ми дава някаква жена. Обяснявам и за какво става дума , тя ме изслушва и ми казва: Ами господине , не е такава процедурата. от клона в София трябва да ни се обадят на нас(т.е. първия експерт по веригата трябвало да и се обади). ШОК!!! В този момент имам чувството, че се занимавам с разни инспекторки от канцелариите на факултета през студентските ми години или нещо поне толкова гадно ... Близо съм до точката на кипене, в която да и тегля една майна, но слава богу сдържам се, какво пък в виновна точно тя, и и давам координатите на човека от Кредитланд и на "експерта" от София да се чуят и да се разберат помежду си , кой точно аджеба трябва да я свърши тази работа...

Кума ми звъни след 30 минути и казва , оправиха нещата. След още един час ми се обажда консултанта от Кредитланд да ми съобщи същото. Ок, човече , разбрах вече ...

Прибираме се в Търново във вторник и се готвим за сделката. Обажда ми се консултанта от Кредитланд и ми казва да изискаме от строителите УВТ-та за земята и апартамента защото от клона в София, където след сделката трябва да се върнем искат да ги представим. Строителите ни дават УВТ-то за апартамента , за земята не могат тъй като им трябва за другите сделки с клиенти, които предстои да правят, затова се разбираме на другия ден да и извадим нотариално заверени копия. Минаваме на другия ден при нотариуса, плащаме като попове, за всичко включително и за едно ново УВТ, където е вписан задължението ни към банката след подписаната полица. Изрично питам адвоката на ПБ дали това е всичко което трябва да направим с УВТ-та. Той заявява съвсем сериозно. Да , това е абсолютно всичко. Звъня на консултанта от Кредитланд и го питам , така и така съм в Търново и имам свободно време, ако може да свърша някаква работа , да отворя някоя сметка в банката , да се подготвя за финалния етап в София. Той почва да реди на изуст , отвори си 2 сметки , в левове и швейцарски франкове и т.н. ... Седя и се смея ... Абе, човек колко пъти трябва да ти повтарям, че тоя кредит го теглим направо в левове , а не в швейцарски франкове!!!

В понеделник, сутринта пристигаме при "експерта" в София.Нотариален акт , Полица , УВТ за апартамент , Нотариално заверени УВТ-та за двата парцела земя, актуализирано УВТ с вписана полица - всичко на лице. вкарваме пари в сметката за банковата такса, плащаме застраховка за имота ... попълваме всичко нужно и чакаме да ни се обадят за финалното правно становище...

Звъни ми следобяд консултанта от Кредитланд и ми казва: Ами ... имаме малък проблем. От ПБ искат УВТ-то за апартамента да се актуализира. Издадено е на 8 Окт. а сделката е сключена на 31 и за тези 2-3 седмици се съмнявали да не би апартамента да бил заложен. Добре бе , майка му стара ! Що не го споменахте това в началото? И първо ми го искате на 8-ми ... чакам ви 2 седмици да се начудите дали да ми давате кредит или не , да ми сбъркате договора и сега ми искате ново УВТ ... Ядосвам се и казвам, че ще звъня да видим какво можем да направим по въпроса. Питам това ли е всичко ? Отговарят ми , да само това е проблема ...

Свързвам се със строителите(слава богу, че поне те са разбрани хора) , и вчера получавам по пощата ново УВТ за апартамента(+50лв.) по партидата на предишните собственици. Сканирам го и го пращам на консултанта от Кредитланд .

След 2-3 часа ми се обажда по телефона и първите му думи са : Марто, седни долу на стола. Сядам и чувам : С апартамента всичко е 6 ... обаче ... сега се оказа, че трябва да актуализираме УВТ-та и за земята.

Този път учудващо приемам всичко с насмешка ... Като,че ли щях да се ядосам повече ако ми беше казал, че няма повече проблеми.

Тази сутрин ми писна , и дадох телефона на адвоката на строителите, който стана вече и наш да се свързва с "експертите" от ПБ и да се разбират , колко, какви и по-какъв начин извадени още документи са им нужни ...

Сагата продължава! Днес е 7-ят ден от подписването на полицата и прехвърлянето на имота на наше име ... След 10-я ден , строителите имат право да предявят претенции към сделката по договор...

10 comments:

Стойчо said...

М.та си трака - ужас!

Anonymous said...

Здравейте,
видях вашият коментар относно проблемите които сте имали при уточнаването на ДЕТАЙЛИТЕ по финализирането на жилищен кредит.Искам да ви кажа следното. Работата на финансовия консултант по принцип е да ви открие най добрата оферта спрямо вашите изисквания и възможности, да ви запознае с изискванията на банката относно документите които ще се изискват.Тъй като твърдите че сте НАЕЛИ консултант да ви свърши всичко , според мен малко сте се пообъркали. Първо услугите на Моите Пари и Кредитланд са БЕЗПЛАТНИ. Доколкото разбрах имота който сте придобили е в друг град. Вие какво сте очаквали, да отиде във В.Търново и да ви извади необходимите документи, да ви изповяда сделката или да ви усвои кредита?- и това безплатно?????????. Мога да ви уверя че документите които са ви изискали биха ги изискали от ВСИЧКИ БАНКИ. Това че сте наели адвокат чак на края а не сте го направили в началото си е ваш проблем. Не бъркайте двете услуги, щом не можете да се справите сам ползвайте компетентни хора, на които ще им платите да свършат работата. Консултантите на Моите Пари когато могат правят всичко което зависи от тях за да финализират процеса, но разберете на тях не им се плаща да правят невъзможни неща. Те работят с документи които е ваш ангажимент да предоставите и тогава тяхната работа е да се предвижват, да се следят етапите и да контролират процеса и да ви уведомяват за изискванията на Банката , ако има такива

Търновец said...

Здравейте! Благодаря ви за коментарите, макар и да са анонимни!

Ето и моите отговори:

"Искам да ви кажа следното. Работата на финансовия консултант по принцип е да ви открие най добрата оферта спрямо вашите изисквания и възможности, да ви запознае с изискванията на банката относно документите които ще се изискват."

Така ... а в това влиза ли също условието така и да не запомни, че валутата в която искам да изтегля кредита е левове , а не швейцарски франкове или друга валута ?
Да не успее да уточни с банката факта, че искам да погасявам заема с намаляващи вноски , а не на равни такива ? и т.н.


Тъй като твърдите че сте НАЕЛИ консултант да ви свърши всичко , според мен малко сте се пообъркали. Първо услугите на Моите Пари и Кредитланд са БЕЗПЛАТНИ.

Не смятам, че за услугите си Кредитланд работят без да получат нищо насреща като възнаграждение. Това, че то не идва от мен, а предполагам от страна на банката, явно ги задължава да защитават повече интереса на банката , а не на кредитоискателя(клиента) , дошъл при тях за помощ на добра воля ...

Доколкото разбрах имота който сте придобили е в друг град. Вие какво сте очаквали, да отиде във В.Търново и да ви извади необходимите документи, да ви изповяда сделката или да ви усвои кредита?- и това безплатно?????????.

Никъде в текста не твърдя подобно нещо. Моля прочетете отново. Всичко, което съм очаквал е да получа улеснения и добри съвети в процеса на кандидастване за кредит, а не пречки , не достатъчно добри обяснения и невнимание в детайлите. Сега вече наистина съжалявам, че изобщо използвах услугите на Кредитланд и че не кандидатствах в клона на някоя друга банка направо във Велико Търново...


Мога да ви уверя че документите които са ви изискали биха ги изискали от ВСИЧКИ БАНКИ. Това че сте наели адвокат чак на края а не сте го направили в началото си е ваш проблем.

Съгласен съм с вас. Нещото , което не мога да разбера е защо трябва инфомацията и нужните изисквания да се снасят по лъжичка на час ? Защо един правен експерт на банката от клон във ВТ съобщава съвсем различни неща от друг правен експерт на същата банка само, че от клон в София ? Има ли изобщо някакви ясни правила и изисквания при отпускането на кредит в България ?


Не бъркайте двете услуги, щом не можете да се справите сам ползвайте компетентни хора, на които ще им платите да свършат работата.

Точно това мислех, че правя обръщайки се към Кредитланд за помощ.


Консултантите на Моите Пари когато могат правят всичко което зависи от тях за да финализират процеса, но разберете на тях не им се плаща да правят невъзможни неща. Те работят с документи които е ваш ангажимент да предоставите и тогава тяхната работа е да се предвижват, да се следят етапите и да контролират процеса и да ви уведомяват за изискванията на Банката , ако има такива

Разбирам ви напълно, въпреки всичко не мога да се оплача чак толкова много от консултанта на Кредитланд. Може би вината е повече в банката, може би в мен. Прочетете все пак първия от отговорите ми отново.

Поздрави и лек ден.

Anonymous said...

Здравейте,
Като човек, който ежедневно се занимава с ипотечно кредитиране, но в ОББ, мога да ви кажа, че това е абсурдна ситуация, в която нормална банка не би ви вкарала. При нас например, адвокатът се среща с вас и разглежда документите. Ако има нещо, което липсва, ви дава списък и си го набавяте. Именно той ви свързва с нотариуса и записва час за сделката. Всъщност той върши основната част от нещата. Ще призная, че и при нас се е случвало да има сгрешени договори, но поправките се правят на момента и никога не се е налагало клиентите да изчакват повече от няколко часа.
Във вашия случай не е виновен консултантът, а банката. Въобще цялата работа ми изглежда много непрофесионална.
Имайте предвид, че сега отново трябва да си платите за УВТ, защото преди парите да се пуснат по сметка, е необходимо да се види, че ипотеката на банката е първа по ред. Поне при нас е така, вярвам и във всички нормални банки.

longgo said...

Здрасти , и моите съболезнования :-) Прочетой от край до край цялата история и нека аз да добавя малко масло в огъня. Решавам и аз като всеки модерен българин че ми трябва кредитна карта.Речено сторено и аз не знаейки вече воден от какви подбуди решавам да я извадя от Пощенска Банка.Вероятно от линка : http://www.postbank.bg/TransformationService.asmx/XHTML?strXML=/bg-BG/Individuals/054CreditCards/02VISACreditCard/
Тук би трябвало да има цялата информация, и аз като всеки занимаващ се с компютри решавам да кандидатствам онлайн.Ех викам си след като има кредит по телефон , значи не би трябвало да има и проблем и така да си барна и една толкова необходима карта. Следвайки инструкциите по самата онлайн бланка , която мога да кажа че изобщо не е толкова ясна и в никакъв случай няма информацията за попълването и под формата на помощен материал , ама карай здраве да е.И така на 2.10 попълвам и системата ми казва : ОК пич,сега ще помислим малко и ще ти се обадим по телефона или на на мейла.Минава седмица.Никакъв отговор.Така-а-а-а викам си има тук един такъв номер "Картодържателите на Visa кредитни карти получават обслужване 24 часа, 7 дни в седмицата на 0800 18 444 (безплатна линия за абонати на БТК и Мобилтел)". Е аз още я нямам ама може пък да попитам а?Звъня в продължение на две минути и то около 9:30 сутринта(!!) никакъв знак че отсреща има някой.Е викам си , що не взема да се разходя до клонът в града ни.Все пак имах малко свободно време...Воала.Добър ден , добър ден.Първо служителката която ме посрещна бе от обслужване на клиенти, и каза че не можела да ми помогне относно питане за кредитни карти,след това тази която е на гише разплащания и кредитни карти ми казва да се обърна към служителката в раздел кредитиране, която пък бе много заета да пише нещо на компютъар и каза че трябвало пак да се обърна към същото гише от което ме пратиха до нея , там пак "вежливата" служителка ми каза да изчакам колежката и че сега имала работа.Супер.Аз на тебе ти на мене , айде да се повръткаме из банката.Е все пак след 15 мин благоволи да дойде една жена която ме посрещна с думите : Какво искате ? , ми кило домати трябваше да и кажа , ама нали са ме учили че трябва да сме любезни с институциите и може и да получим така желаната информация.И така,започвам аз да обяснявам , че съм кабндидатствал за карта онлайн и че там ми е подадена информация че ще ми се обадят до няколко дни (их че удобно време разделяне),но тъй като никой не ми се е обадил,желая да разбера ще ме огрее ли и дали изобщо системата им знае че аз съществувам.
След като свърших разказът си в описателно сдържан падеж, милата служителка ме погледна така сякаш току що исках да спя с дъщеря и и майка и едновременно.Обърна се към тази до нея и зададе следният въпрос: Абе ние имаме ли такава услуга? .Тъй като и другата явно имаше същите информационни познания,та двете заедно решиха да питат трета.Е след като стигнаха до консенсус относно информираността си,дигна телефона и звънна..на явно някой по-високопоставен.След около 3 мин обяснения и реплики , ама наистина ли , ама така ли.. и подобни , затвори телефона и ми каза че все още не фигурирм в системата , защото някой трябвало да прочете заявката ми , и да ме въведе в компютъра.Въх, ми че аз тогава мейл на арменският поп ли пуснах с тази бланка.Обясни ми поне за условията, но толкова изчерпателно че ... по добре да не бях питал , тъй като май аз знаех повече от нея.И така в очакване мина още една седмица.След това един прекрасен понеделник на обяд : Добър ден , ние така и така сме от централният офис на пощенска банка.Така и не разбрах защо толкова се криеха след като при цифрови централи ми излезе "подтиснат номер",та здраве да е.Вие така и така сте кандидатствали за карата,ама трябва да ви пратим куриер да попълните документите,и да дадете ксеро копие от личната карта.Абе питам аз, няма ли да е по-лесно да попълня документите на хартиен носител направо в клона че като знам колко бързо ще да дойде тоя куриер с документите.И речено сторено още същият ден слизам и пак оибяснявам на друга служителка така и така кандидатствах онлайн.. ама от централният клон ми казаха да попълня хартиен носител.Айде и тя ме гледа сякаш и намекнах за някакви интимни отношения със нейният задник.След минута размисъл дали я базикам нещо,тя звъни и пита дали подържали такава онлайн услуга , след което аз пускам хартиени документи като тя през цялото време мърмора че така щяло да има две заявления ?!?! и не се знаело дали щял съм изобщо да бъда разгледан.Е след попълването от моя страна и оглеждането от нейна , документите бяха заведени под номер и тя каза че тъй като излизала в отпуска за една седмица щяла да ми се обади след това за да ми каже дали ще ме бъде или ако съм бързал в края на седмицата да се обадя на колежката и да съм проверял.Е какво толкова, още една седмица,не е кой знае какъв срок.това се случва в понеделник.На следващата седмица в петък(!) тоест почти две седмици по-късно, ми се обажда някаква и пак добър ден , ние сме от Пощенска Банка, подали сте документи , и викам си ето го батко бе.. , и тъкмо да кажа да идвм ли за картата,и : Ами моята колежка е пуснала вашуи документи но не е догледала че еди си какво не било наред да съм слезел да оправим нещата.Супер.Понеже съм на работа слизам на следващата седмица в понеделника.Уточняваме нещата и пускаме документите, при което тя казва че нямало да ми се обади тъй като и тя излизала в отпуска , та за това да съм питал , ей онази другата колежка какво е станало с документите , ама поне в петъка.Е аз на следващата седмица в петък тоест цели 12 дена след този разговор се обаждам в клона на банката,защото този 24 часов телефон 0800 18 444 отново остана мълчалив към мен, и пак обяснявам така и така .. подал съм документи еди си как.. , да не говорим че служителката дигна телефона и около още минута слушах как си довършват разговора с колежката си и чак тогава благоволи да ми обърне внимание , с думите : кажете какво искате? , и в крайна сметка ме забива с въпрос : Вие при коя от колежките ги подадохте тези документи.Ами , аз да не се запознавам със всяка поименно че да знам.Казвам къде и е работното място и кога съм бил там.Следва репликата , бихте ли изчакали.ами що да не изчакам,то тоя GSM все едно не го плащам аз , може даже да оставиш и някой вицове да си говорим докато се намотаеш.Проверява рови, после пак абе сигурни ли сте че тук сте подали молба за карта (!!!!), аз пак обяснявам и тогава на нея и идва гениалната идея - Ами айде затворете аз ще погледна и ще ви се обадя.След 10 мин ми се обажда и ми казва : Да одобрен сте , но сега ще трябва да изчакате куриер да ви донесе картата , а после друг пинкода.Питам , нещо друго няма ли да трябва да попълвам или да правя , казвайте дорде е рано.А няма ло друго нищо,само да изчакам.Е аз чакам.От тези само няколко дена в които ще ми се обадят куриерите , минаха вече две седмици!На печелившите честито! Сега си мисля ако след още две седмици ми дойде най накрая тази карта,дали да не им я шибна в челото и да кажа че мисля да се ориентирам към друга банка , тъй като това за което токова ми трябваше го реших като вкарах пари в картата на мой приятел и чрез нея осъществих сделката.Мислех да я ползвам и да "наливам" по малко капитал в нея при работата си с хора от чужбина,но като нищо ще се разубедя. Това за поредн път ме уверява за абсурдите в които живеем.В америка само като се обадиш по телефона в някоя банка и кажеш че искаш такава карта,даваш име и адрес и след няма и 10 дена ти цъфва един пич на вратата , носи картата и едни документи , подписваш се и .. честита карта!!!!
Как да не си поръчаш тук кредит по телефона или да си дръпнеш ей така някакви си 200 000 лева например. Как да не му е драго на човек! Успех на всички!

Търновец said...

@Читателя от ОББ.

Благодаря за коментарите. Явно се избистря ситуацията... Непрофесионализма е най-вече от страна на ПБ. Мисля, че имат нужда от доста градивна критика!

@svetoslav

И ти си имал явно близки срещи от третия вид :)))

Ако е VISA, да е от Пощенска Банка?!?!

ДА, ДА!

Anonymous said...

Тъжна картинка!
Мили хора, почти всичките ни банки са на такъв хал! Наскоро един мой приятел холандец ми каза "Банките в България предлагат банкови услуги от типа, който в Холандия се предлагаше преди 30-40 години" Що се отнася до обслужването предполагам, че в Холандия и в каменната ера не са имали такова.
Няма да ви отегчавам с моя велик опит с Пиреос банк, които ме прехвърлят като малоумни между 7 (седем) човека по телефона, защото не знаят какво да ми кажат, как ми обясняват абсолютни глупости и как три служителки в рамките на една седмица ми казват три различни неща по отношение на онлайн банкирането; няма да споделям как в ДСК се чака 1 час с номерче, за услуга, за която пише, че няма нито един чакащ или пък как след един час чакане служителка ти казва "вие не ми казвайте какво са ви казали моите колеги, ами ми кажете какво искате от мене!" след като преди това ми е обяснила, че в същност нищо не разбира от това интернет банкиране; да не говорим за вече споменатата пекана ОББ, дето умна служителка не може да ми каже колко струва тегленен на банкомат с тяхна карта, но банкомат на друга банка - обяснението е просто "Абе по-скъпо е, ама вие не се притеснявайте, то наши има много!", а още по-яко е, като ще ми удържат пари за това, че ми превеждат пари в сметката или пък върха - ще се явявам всеки месец лично, за да си одобрявам плащанията по кредитна карта. За Райфайзен да не отварям дума - там винаги софтуеърът им е повреден "временно"...
Не знам за адвокатите, но добре, че поне на времето случих на брокер, че той ми свърши всичко като хората и нямах никакви ядове с жилището!

Търновец said...

tsvet , дето има една приказка(с извинение) ... всички от един *** са правени :)))

Anonymous said...

Абе има една много хубава приказка : като се знам какъв съм инженер ме е страх да отида на доктор.
Та така е по нашите ширини.. весело.
Сега се сещам за една стара случка с познат.Той имаше взимане даване с някакъв англичанин.Той забавил плащането си по сделката с една седмица,и толкова се извинявал,че и лихва по курса на банката за тези 7-дена платил и което е по-странното от англия до българската банка,превода е бил около четири часа.От едната българска банка в другата между които е около 300 метра разтоянието е бил около 3 седмици!!! Той се ядосваше че ако е изтеглил парите в торби и да ги занесе е щяло да стане по-бързо. :-)
Те тогава имах неблагоразумието да тегля заем от ДСК и за 1000лв ми искаха двама поръчители при 250лв заплата ?!?!? а отпускаха по "цели" 30 000,та си мислех сигурно президента и шефа на парламента трябва да са ми поръчители или поне половината град!
Добре дошли в реалния свят българи.Никога няма да се оправим си мисля!
и като послепис: още си чакам картата. Добре че си свърших работата с на приятел неговата , вече издадена че ако чакам на тези в пощенска.И което е по странното за пръв път виждам сайт на банка в който няма форма за обратна връзка,или дори емейл за контакт,че да си изразя задоволството от услугите им! ;-)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.